WYTACZANIE

Roztaczanie maszynami przenośnymi

Mobilna obróbka pomaga usunąć problemy na poziomie naprawy lub regeneracji. Doskonale sprawdza się także przy budowie nowych maszyn i konstrukcji, gdzie niezbędne jest osiągnięcie wymaganych wymiarów i tolerancji. Obróbka przeprowadzana przy użyciu wytaczarek i maszyn przenośnych pozwala na roztaczanie współosiowe otworów, obróbkę otworów nieprzelotowych, wykonanie faz, zatoczeń, a także toczenie rowków pod zabezpieczenia lub uszczelnienia wewnątrz otworu oraz na płaszczyźnie czołowej.

Wykonujemy poniższe czynności:

  • roztaczanie oraz obróbkę powierzchni czołowych w połączeniach różnego rodzaju żurawi, wysięgników, suwnic, dźwigów, przeładowywarek portowych, koparek odkrywkowych, taśmociągów i pozostałych urządzeń tego typu,
  • legalizacje powierzchni stykowych, połączeń bloku silnika z tuleją cylindrową,
  • toczenie cylindrów i linii silników,
  • roztaczanie siedzeń pod łożyska wału korbowego, łożyska tuleje wału śrubowego lub łożyska, tuleje trzonu sterowego,
  • regeneracja bloków silników okrętowych lub kolejowych,
  • roztaczanie współosiowe zawiasów pokryw lukowych, ramp, najazdów,
  • obróbka bębnów wind cumowniczych,
  • obróbkę otworów na konstrukcjach dźwigów, przeładowywarek, suwnic
  • oraz wiele innych.

Toczenie cylindrów silników

W ramach regeneracji silników spalinowych wykonujemy profesjonalne szlify cylindrów w silnikach. Na usługę tę składa się toczenie oraz honowanie cylindrów. Przed przystąpieniem do wykonywania szlifu i toczenia cylindra oceniamy jego stan, w tym m.in. mierzymy średnicę i oczyszczamy płaszczyznę bazową. Po takim przygotowaniu cylinder poddawany jest toczeniu na wytaczarce. Istotne jest, by powstały otwór był prostopadły do osi wału karbowego – jeśli ten warunek nie zostanie spełniony, jest ryzyko, że tłok w cylindrze będzie pracował ze skosa. Aby czynność toczenia przebiegła prawidłowo, wrzeciono musi być ustawione na płaszczyźnie styku cylindra z karferem. Po ustawieniu cylindra centrycznie w osi wrzeciona przystępujemy do wytaczania cylindra: zdejmowane są z niego kolejne, cienkie warstwy materiału. Takie parametry maszyny jak prędkość skrawania oraz posuw są ustawiane pod kątem zamierzonego celu, jakim jest uzyskanie dokładnie określonego otworu dobrej jakości. Cylinder powinien być wytoczony a wymiar minimum 0,12 mm mniejszy od docelowej średnicy. Kolejnym etapem szlifowania po toczeniu cylindra silnika jest jego honowanie.

 

google logo