WYTACZANIE

Roztaczanie maszynami przenośnymi

Toczenie mobilne pomaga usunąć problemy na poziomie naprawy lub regeneracji. Doskonale sprawdza się także przy budowie nowych maszyn i konstrukcji, gdzie jest niezbędne osiągnięcie wymaganych wymiarów i tolerancji. Obróbka przeprowadzana przy użyciu wytaczarek i maszyn przenośnych pozwala na roztaczanie współosiowe otworów, obróbkę otworów nieprzelotowych, wykonanie faz i zatoczeń. Oferujemy również toczenie mobilne rowków pod zabezpieczenia lub uszczelnienia wewnątrz otworu oraz na płaszczyźnie czołowej.

Wykonujemy poniższe czynności:

  • roztaczanie maszynami przenośnymi oraz obróbkę powierzchni czołowych w połączeniach różnego rodzaju żurawi, wysięgników, suwnic, dźwigów, przeładowywarek portowych, koparek odkrywkowych, taśmociągów i pozostałych urządzeń tego typu,
  • legalizacje powierzchni stykowych, połączeń bloku silnika z tuleją cylindrową,
  • toczenie cylindrów i linii silników,
  • roztaczanie siedzeń pod łożyska wału korbowego, łożyska tuleje wału śrubowego lub łożyska, tuleje trzonu sterowego,
  • regenerację bloków silników okrętowych,
  • roztaczanie współosiowe zawiasów pokryw lukowych, ramp, najazdów,
  • obróbkę bębnów wind cumowniczych,
  • obróbkę otworów na konstrukcjach dźwigów, przeładowywarek, suwnic
  • oraz wiele innych.

Toczenie cylindrów silników

W ramach regeneracji silników spalinowych wykonujemy profesjonalne szlify cylindrów w silnikach. Na tę usługę składają się toczenie cylindrów silników oraz ich honowanie. Przed przystąpieniem do wykonywania szlifu i toczenia cylindra oceniamy jego stan, w tym m.in. mierzymy średnicę i oczyszczamy płaszczyznę bazową. Po takim przygotowaniu cylinder jest poddawany toczeniu na wytaczarce. Istotne jest, by powstały otwór był prostopadły do osi wału karbowego. Jeśli ten warunek nie zostanie spełniony, pojawia się ryzyko, że tłok w cylindrze będzie pracował ze skosa. Aby czynność toczenia przebiegła prawidłowo, wrzeciono musi być ustawione na płaszczyźnie styku cylindra z karferem. Po ustawieniu cylindra centrycznie w osi wrzeciona przystępujemy do jego wytaczania: zdejmowane są z niego kolejne, cienkie warstwy materiału. Takie parametry maszyny jak prędkość skrawania oraz posuw są ustawiane pod kątem zamierzonego celu, jakim jest uzyskanie dokładnie określonego otworu dobrej jakości. Cylinder powinien być wytoczony na wymiar minimum 0,12 mm mniejszy od docelowej średnicy. Kolejnym etapem szlifowania po toczeniu cylindra silnika jest jego honowanie.